הורדת כולסטרול בדם

soup-1006694_640

מהו כולסטרול?

כולסטרול הוא שומן בדם המורכב מכולסטרול משני סוגים : כולסטרול "טוב"- HDL וכולסטרול "רע"- LDL. מטרת הטיפול הטבעי להעלות את הכולסטרול "הטוב" HDL ולהפחית את הכולסטרול "הרע" LDL. כולסטרול "רע" גבוה בדם הוא לרוב תוצאה של תזונה ואורח חיים לא נכונים.

בשיטת הטיפול בכולסטרול במרפאתי "צעדים קטנים לשינוי גדול" נלמד לאזן את רמת השומנים בדם, להוריד את הכולסטרול ה"רע" ולהעלות את הכולסטרול "הטוב" בעזרת תזונה, הרגלי האכילה נכונים, גמילה מהתמכרות לאוכל ומתוקים, טכניקות להפחתת מתחים ונשתדל להוסיף ספורט (גם מתון).

טיפים להפחתת כולסטרול בדם

1. מומלץ להגביר את השתייה – לשתות 10-12 כוסות מים או תה צמחים לאורך כל היום (קפה לא נחשב שתייה). מומלץ להפחית שתייה מזיקה כמו מיצי פרי, שתיה מתוקה וכדומה.

2. ניקוי רעלים – הכבד אחראי על 80% מהכולסטרול בדם ועל המטבוליזם הכללי של השומנים והסוכרים. לשתות כל בוקר על קיבה ריקה כוס מים פושרים + כפית שמן זית + מיץ מחצי לימון טרי. שמן זית מנקה את הכבד והלימון מגביר הפרשת מיצי מרה המדללים את הכולסטרול. תערובת זו מעוררת את מערכת העיכול ליום חדש.לאחר מכן לקחת כדור פרוביוטיקה לתמיכה במערכת העיכול לשיפור תפקודה.

3. תזונה מתאימה ובריאה להפחתת שומנים – להרבות בירקות ועלים ירוקים, לשלב שעועית לבנה, שיבולת שועל וקטניות בכלל. להפחית מזון המכיל שומן לא בריא וסוכרים, כולל פחמימות פשוטות ההופכות לשומן.

4. שילוב פעילות גופנית – להנעת הגוף, הגברת חילוף חומרים, הפרשת חומרים מרגיעים, אורח חיים בריא יותר , מניעת מחלות ועוד.גם פעילות גופנית מתונה משפיעה!!

5. הפחתת מתחים – קורטיזול המופרש בזמן מתח מאותת למוח להגביר תאבון במיוחד לשומנים ופחמימות ומונע שיחרור שומן מתאי הגוף, מאט חילוף חומרים בסיסי ומגביר פירוק חלבונים- מהשרירים. חשוב לשמור על מצב רוח טוב!!!

6.תוספי תזונה – להרגעה, הפחתת שומנים בדם, חיזוק מערכת העיכול ואחרים בהתאם לצורך. 6. מחטי אוזן להרגעה, גמילה מהתמכרות לסוכר ושומנים ותמיכה בירידה במשקל. הטיפול הנטורופתי מתאים למי שאינו נוטל עדיין תרופות וגם למי שנוטל תרופות. עם שיפור מדדי הכולסטרול בדם ניתן יהיה להפחית מהתרופות באישור הרופא המטפל בלבד!!

אירית סדן נטורופתית הורדת כולסטרול בדם ביוטיוב

אירית סדן נטורופתית שעועית לבנה להפחתת כולסטרול