מהם שמנים אתריים?

bach-flowers

שמנים אתרים הם שמנים טהורים או נדיפים המופקים מחלקי הצמח השונים, פרחים, עלים, גבעולים ושורשים. בשמנים האתריים מצוי כח החיים של הצמחים, בדומה לצ'י או לפראנה, דהיינו, אנרגיית החיים או "נשמת הצמח" המעודדת את כוחות הריפוי הטבעיים המצויים באדם. יש הטוענים כי השמנים האתריים הינם ההורמונים של הצמחים הנמצאים בכמויות מזעריות בגופנו ובלעדיהם איננו יכולים לחיות וכאלו הרואים בשמנים האתרים מקבילים לפרומונים האחראים על הריח האישי שלנו.

התמצית הארומתית היא נוזל המצוי בצמח בתוך בועיות סגורות העטופות בממברנות הנמצאות בחלקים ובריכוזים שונים בצמח ומקנים לו את ריחו וטעמו האופייניים. שמן אתרי הוא תמצית מזוקקת שמכילה מולקולות ארומתיות נדיפות מהצמח המזוקק.

ארומתרפיה היא שיטת טיפול המשתמשת במיצוי שמנים מצמחים ארומתים לשיפור הבריאות והיופי. שיטה זו מטפלת בפן הרגשי והפיזי ומחברת ביניהם ע"י תמציות ארומתיות. השמנים האתרים משפיעים השפעה עמוקה על המוח ומערכת העצבים המרכזית, המערכות ההורמונאליות וכל מערכות הגוף והנפש. ההשפעה על האדם דרך חוש הריח או דרך מחזור הדם. תכונות השמנים הנדיפים של צמחים רבים בטבע מנוצלות לצרכי האדם, כחומרים טבעיים המיועדים לריפוי מחלות, כחומרי חיטוי, כחומרים נותני ריח וטעם בתעשיית הקוסמטיקה והמזון ולמגוון יישומים נוספים בתעשייה ובחקלאות.