צעד ראשון לירידה במשקל בשיטת הצעדים הקטנים

diet-398613_640

הרזיה בשיטת צעדים קטנים לשינוי גדול מורכבת ממשימות המותאמות ליכולותיו ורצונו של המטופל, תוך עבודה על הגברת המוטיבציה  לביצוע השינוי. הצעד הראשון בדרך זו הוא צעד משמעותי ביותר מאחר והוא תחילתו של תהליך השינוי.

המלצתי לצעד ראשון להרזיה בשיטת צעדים קטנים לשינוי גדול

לשתות כוס תה ירוק (מחליטה או שקית) לאחר כל ארוחה (בוקר, צהריים וערב). שתיית  3-4 כוסות תה ירוק ביום שורפות כ- 200 קלוריות ללא מאמץ….  מחקרים מדעיים מצביעים על יכולתו של התה הירוק לתרום להאצת חילוף חומרים, לסייע בהורדת רמת  שומנים בדם ולתחושת חיוניות.

teabag-550397_640

הרזיה בשיטת הטיפול במרפאתי צעדים קטנים לשינוי גדול  מובילה להבנה כי דיאטה היא שינוי הרגלים ורכישת הרגלי תזונה ואכילה חדשים בריאים יותר. המטרה היא לאכוף את ההתנגדות הטבעית שיש לנו לצאת ממקום הנוחות ולעשות שינוי. הפיתרון לכך הוא הליכה בדרך של צעדים קטנים. כל צעד קטן חשוב!. ככל שנתמיד, ההתנגדות לשינוי תחלש והמוח יבנה תבניות חדשות שיובילו  לשינוי הרצוי – אכילת אוכל בריא, בכמות הנכונה ושילוב של מאכלים אהובים במידה ובשליטה.  גמילה מאכילה מוגזמת ומהתמכרות לאוכל כמו: ממתקים, בצקים, קוקה קולה, קפה, חטיפים וכדומה. בנוסף, שילוב פעילות גופנית מתונה והפחתת מתחים החשובים לבריאות ולירידה במשקל.

לאחר ההצלחה בביצוע הצעד הראשון והשגת המטרה הראשונה, נציב מטרה חדשה ולאחריה עוד מטרה. בדרך זו, ככל שנתקדם באופן עקבי במימוש המטרות הבודדות נאמץ במצטבר הרגלי חיים בריאים ושינוי התנהגויות יומיומיות הקשורות לאכילה תוך שינוי בהרגלי חשיבה ורגש. ביצוע כל צעד הוא הצלחה ואנחנו נלמד להיות שמחים גם מהצלחות קטנות. התוצאה תהייה ירידה במשקל ויכולת לשמור על המשקל החדש וההישגים הבריאותיים לטווח ארוך.

 כדאי לזכור!! 
בכל רגע נתון ניתן לבחור בצעד קטן, אפילו קטן מאד ולהתחיל תהליך שינוי לקראת השגת המטרה הנכספת של ירידה במשקל, גמילה מהתמכרות לאוכל  ושיפור הבריאות . צעד ראשון זה יכול להיות משמעותי ביותר לתהליך השינוי והירידה במשקל. בעקבותיו יכולים לבוא  צעדים נוספים שבמצטבר יובילו לאורח חיים בריא וירידה במשקל ושמירה עליהם לטווח ארוך.
רוצים לדעת עוד? קראו כאן שיטת צעדים קטנים לשינוי גדול  אירית סדן נטורופתית