מומלץ להוסיף שיבולת שועל לתפריט

some-grain

שיבולת שועל הינה דגן המכיל חלבון, סיבים תזונתיים בכמות גבוהה, אינדקס גליקמי נמוך(תורמת לאיזון סוכר בדם), מגנזיום וויטמיני B.  מומלץ לאכול לפחות ארוחה ביום הכוללת שיבולת שועל. כמות המומלצת לצריכה יומית- ההמלצה הכללית מדברת על כ- 3-4 כפות ליום (אפשרי בדייסה) כדי שגם אתם תוכלו ליהנות מהיתרונות הבריאותיים של השיבולת שועל. (כ-25-30 גרם ליום). חצי כוס (3-4) כפות שיבולת שועל שווה לפרוסת לחם מלא. חשוב לשים לב לערך הקלורי של שיבולת השועל בנוסף לערך התזונתי.

  •  שיבולת שועל מסייעת בתהליכי העיכול

הסיבים המסיסים בשיבולת שועל מתפרקים במעי הגס ע"י חיידקים המצויים שם באופן קבוע. שיירי הסיבים שלא עברו פירוק מגדילים את נפח המזון ומזרזים את קצב התרוקנות המעיים. בצורה זו ניתן למנוע:  מחלות מעי דלקתיות, דיברטיקוליטיס (דלקת בסעיפי המעי) וטחורים. הנאה מיתרונות אלו תתאפשר רק עם שתיה מספקת (8-12 כוסות). צריכת סיבים ללא שתייה יכולה לגרום לעצירות, כאבי בטן וגזים. בנוסף, תוצרי הפירוק של הסיבים תורמים לתהליכי הספיגה.

  •  שיבולת שועל מפחיתה סוכר בדם

הסיבים המסיסים מאטים את ספיגת הפחמימות, ובכך מונעים עליות חדות ברמות הסוכר בדם.  צריכה של מנה יומית של שיבולת שועל (שוות ערך לכוס שיבולת שועל מבושלת) 2-4 פעמים בשבוע מפחיתה את הסיכוי לסבול מסוכרת מסוג 2 ב-16%. כאשר מעלים את תדירות הצריכה ל5-6 פעמים בשבוע מפחיתים את הסיכוי ב-40%

  •   שיבולת שועל לירידה במשקל

שיבולת שועל מוסיפה נפח למזון על ידי ספיגת הנוזלים שמסביבה. בנוסף, הסיבים מאטים את תהליך העיכול ומעניקים תחושה של שובע לאורך זמן רב יותר. דיסה חמה משפיעה גם  על מרכז השובע.

  •   שיבולת שועל משפרת את איכות השינה

שיבלת שועל מכילה את חומצת האמינו החיונית טריפטופן. טריפטופן מהווה חומר מוצא ליצירת מלטונין. קיימת השערה כי מחסור במלטונין יכול לגרום לשיבוש בשינה. עלייה ברמות הטריפטופן תגרום לשינה טובה יותר.

  • שיבולת שועל מפחיתה רמת כולסטרול בדם והסיכון לחלות במחלות לב

לאור מחקרים רבים, שנעשו במשך 30 השנים האחרונות על שיבולת שועל ופורסמו במיטב כתבי עת רפואיים פורסם כי:  "סיבים מסיסים משיבולת שועל כחלק מדיאטה דלה בשומן רווי וכולסטרול יכולה להפחית את הסיכוי לחלות במחלות לב".

  אירית סדן נטורופתית הורדת כולסטרול גבוה בשיטה טבעית