איך לאכול נכון בגיל השלישי

diet-old-age

אחרי גיל 60 מתקיימים יחסי גומלין הדוקים בין המצב הבריאותי לבין תזונה ואורח החיים. מצד אחד, תזונה ואורח חיים בריאים עוזרים לשמור על בריאות מיטבית ומצד שני, בריאות מיטבית מאפשרת אורח    חיים  בריא ורווחה אישית. הגיל השלישי מביא לעיתים לשינויים באורח החיים ובתפקוד הגופני בגלל מחלות ובעיות שכיחות בהן: עודף משקל, סוכרת, יתר לחץ דם, עודף שומנים בדם, ירידה בזיכרון, חולשה חיסונית ועוד. לכל אלה, אורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית מתונה ותזונה איכותית, מגוונת וייעודית יכולים להוות תרופה טבעית ומשלימה לרפואה הקונבנציונלית.

10 טיפים לתזונה נכונה ופתרון בריאות שכיחות בגיל השלישי

  • מומלץ להקפיד על הרגלי תזונה קבועים ולאכול במרווחים לא ארוכים מידי בין הארוחות. לאכול כל שעתיים-שלוש שעות, 3 ארוחות עיקריות (בוקר, צהריים וערב) ועוד מספר ארוחות ביניים. אכילה מסודרת במנות קטנות מבטיחה עיכול תקין, הרגשה טובה וצריכה מגוונת של מזון. מומלץ להמעיט בכמות האוכל לפני השינה כדי למנוע תחושת כבדות.
  • חשוב לשתות הרבה מים או תה צמחים  מומלץ לשתות כ- 10-8 כוסות לאורך כל היום להגברת הספיגה. מחלות רבות מקורן במחסור בנוזלים בגוף. מים חשובים למניעת התייבשות ושמירה על הבריאות. להפחית שתיית קפה, קולה, מיצים ממותקים או דיאט.
  • למניעת צרבת ובעיות עיכול אחרות מומלץ להפריד שתייה מאכילה (לשתות 20 דקות לפני האוכל, ולא תוך כדי אכילה,( לא לשכב אחרי הארוחה, להימנע ממשקאות תוססים וממאכלים מטוגנים, מתובלים או חריפים ולאכול ארוחות קטנות תכופות ולא ארוחות גדולות.
  • למניעת עצירות מומלץ מזון עתיר סיבים תזונתיים כמו לחם מלא, פירות וירקות. לזירוז יציאה:  מיד עם היקיצה בבוקר על קיבה ריקה לשתות: כוס מים עם כף  זרעי  פשתן שלמים שהושרו כל הלילה ועוד כוס מים  או כפית שמן זית עם מיץ מלימון שלם בכוס מים. אכילה מאוזנת ופעילות גופנית עשויות לסייע במניעת עצירות.
  • לעיכוב הירידה בצפיפות העצם מומלץ לצרוך כמות רבה של סידן המצוי בטחינה משומשום מלא, סרדינים, מוצרי חלב וירקות ירוקים כהים. למניעת דילול עצם, נפילות ושברים מומלץ לקחת תוסף של סידן מגנזיום וויטמין D .
  • להפחתת יתר לחץ דם מומלץ להפחית מלח שולחני המצוי גם באבקות מרק, דגים מלוחים וחמוצים. מומלץ לצרוך מזון עשיר במגנזיום ואשלגן כמו בננה, ירקות ירוקים ואגוזים לא קלויים וללא מלח.
  • להפחתת כולסטרול בדם מומלץ לאכול הרבה עלים ירוקים, שיבולת שועל, גריסי פנינה ושעועית לבנה בסלט או במרק. בשעועית אנזים המפרק כולסטרול.
  • חשוב לשמור על משקל תקין כדי לצמצם את הסיכון למחלות לב וכלי דם, סרטן, כולסטרול גבוה, יתר לחץ דם ובעיות אורתופדיות. במצב של עודף משקל: לשתות הרבה, לבחור בדיאטה מאוזנת והדרגתית, לעסוק בפעילות גופנית ולספק לגוף מזון איכותי.
  • חשוב להקפיד לאכול מדי יום מזונות מכל קבוצות המזון -פירות, ירקות, בשר רזה, חלב דל שומן, דגנים מלאים, קטניות ושומן צמחי כמו: שמן זית, אגוזים, שקדים, פירות יבשים וחלבה –  עשירים ברכיבים תזונתיים, נשמרים לאורך זמן וזמינים לאכילה (לסובלים מעודף משקל- בכמות מדודה).
  • לשמירה על מסת שרירים בגוף מומלץ לאכול כמות מספקת של חלבון איכותי. רצוי לאכול כל יום 150 גרם בשר (כתף או סינטה) או עוף או הודו ללא עור או דגים, ביצים, מוצרי חלב דלי שומן וקטניות.

בנוסף, פעילות הגופנית משמעותית מאוד בגיל השלישי כדי לשמור על תפקוד אופטימלי של הגוף ומשקל תקין. כל פעילות גופנית מומלצת (בהתאם למצב בריאותי) – הליכה רגלית, שחייה, התעמלות, טניס או כל פעילות אהובה אחרת. פעילות גופנית ובעיקר הליכה המערבת קבוצת שרירים גדולה בגוף תשמור על העצם, השריר ותפקוד הלב והחשוב ביותר, תספק אנרגיה חיובית המסייעת גם היא בשמירה על הבריאות. בשלב הזה בחיים- אורח חיים בריא, תזונה מאוזנת ומשקל נכון נחשבים לחיוניים ביותר לשיפור ושמירה על הבריאות ואיכות החיים לאורך זמן.

לפרטים נוספים צרו איתי קשר בנייד 0507394272

שיטת הטיפול בצעדים קטנים של אירית סדן נטורופתית