גמילה מקפה וירידה במשקל

coffe
מיכל בת 27, הגיעה למרפאתי מאחר והרגישה חולשה וכדי לרדת במשקל . היא סבלה מעודף משקל של 7 ק"ג אותם הייתה שמחה להשיל. בדיקות הדם שלה היו תקינות. 

תאור הטיפול

כבר בפגישה הראשונה התברר כי מיכל שותה רק קפה במשך כל היום (כ-8 כוסות), כמעט ואינה שותה מים. ידועה ההשפעה של הקפאין על לחץ דם וכן האפקט המשתן של קפאין. מיכל הייתה במצב של התייבשות שמזיק לגוף, לבריאות ולתפקוד. כמו כן ידוע שקפאין מגביר הפרשת סידן בשתן ולאוסטופורוזיס. המלצתי למיכל לא לשתות יותר מ -2-3 כוסות קפה ביום. יתר כוסות השתייה (לפחות 2 ליטר ביום) צריכות להיות מים או תה צמחים מפוזרות לאורך כל היום לספיגה מירבית. נוסף, המלצתי למיכל להתחיל את היום בשתיית כוס מים פושרים ובתוכה מיץ מחצי לימון, כפית שמן זית ומספר טיפות דבש על קיבה ריקה ולאחר מכן עוד כוס מים עם כדור פרוביוטיקה לשיקום מערכת העיכול. בנוסף, כבר בבוקר להכין את כמות השתייה היומית- בקבוק עם ליטר וחצי מים עם לימון או כלורופיל (תמצית לניקוי הדם והכבד)ולשתות אותו כל היום. עשיתי לה דיקור אוזן לגמילה מהתמכרויות (פרוטוקול נאדא לגמילה מהתמכרויות) והמלצתי לה שבכל פעם שבא לה כוס קפה תנסה לשתות קודם כל כוס מים ותבדוק אחר כך אם עדיין הקפה נחוץ לה. בנוסף שכל כוס קפה שהיא שותה תהיה רק עם כפית שטוחה קפה. הגמילה מקפאין חייבת להיות הדרגתית למניעת תסמיני גמילה כמו כאבי ראש.
 
מיכל באה לפגישה השנייה לאחר שייסמה את המלצותי, היא הפחיתה בקפה, החולשה וכאב הראש חלפו והיא כבר ירדה 1 ק"ג ממשקלה. בנינו יחד תפריט לירידה במשקל, עשינו דיקור אוזן להקלה על התהליך ומיכל החלה לצעוד כל יום בפארק חצי שעה. לאחר 4 חודשים השילה חלק נכבד מעודף המשקל, נגמלה מהקפה ושתתה רק לפעמים כוס אחת ביום  וקיבלה כלים להמשיך ולהתמיד בתהליך.